torsdag 16 juni 2011

Besök på RungNapa Massage

Lundavägen är nästa anhalt i vår guide.
Norrut från Värnhem och efter rondellen uppe vid Sjölundaviadukten på höger sida.

Man kliver in genom en butiksdörr och in i lokalen som består av bord och sittplatser. Här ombeds jag vänta och erbjuds vatten eller thé.

När det väl är dags (ca.5 minuter senare) så möts jag av en ung, trevlig tjej som leder mig uppför en trappa in i själva massagedelen. Två stora sängar skiljs av ett draperi. En massage pågår redan på ena bädden och följdaktligen så visas jag till den andra.

Jag får välja mellan en massa brukar som innehåller någon form av massagesmör. Låter kanske inte så aptitligt men det skiljer sig inte mycket från vanliga hudkrämer. Väljer en sort med mandel som doftar rätt intressant.

"Smöret" känns faktiskt för stunden lite fräschare och angenämare än oljan som man blivit så van vid.
Massagen är grundlig och det är skönt att ligga på en riktig säng istället för bara en madrass på golvet.

Tjejen som masserar är trevlig men inte speciellt social. Hon påpekar dock att jag har långa naglar och att de även erbjuder nagelvård till en billig peng. Något jag definitivt kan tänka mig om det blir fler besök.

Massagen avslutas med en rejäl huvudmassage och jag erbjuds mer dricka när allt är klart.

Helheltsupplevelsen är okej. Inte mer. Som sagt så besöker vi alltid ställen mist två gånger för en rättvisare bedömning.

RungNapa får 2,5 Lotusblommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar