torsdag 21 juni 2012

Besök hos BeBe

Alla kan ha dåliga dagar och vi utgår ifrån att så var fallet under besökt på tämligen nyöppnande Bebe ThaiWellness.

Beläget intill den hårt trafikerade Bergsgatan i Malmö så är det lite uppförsbacke meddetsamma.
Är det inte tillräcklig isolerat så strömmar sorlet utanför in vilket naturligtvis dämpar stämningen som i alla fall vi eftersträvar.
Det är tidig sommarkväll och lokalens skyltfönster badar i kvällssolen vilket gör att lokalen är väl upplyst vilket inte heller höjer betyget. Att man lyckas hålla lokalen sval och skön är emellertid ett plus.

Stället ser ut att vara på ett plan och fyra massageplatser står tillsynes till förfogande varav två står direkt i skyttfönstret (!?)

Tjejen (inte ägarinnan) som tar emot verkar oinspirerad och visar en meny. Väljer alternativet som innehåller Tantra.
Tjejen leder in i ett bås modell större med en stor säng som får agera massagebänk. Det är lyhört i lokalen som är öppen och avskiljs av provisoriska tunna väggar.

Massagen är oinspirerad och pratet flyter inte speciellt bra. Ingen rökelse eller aromoljor som höjer stämningen och ur radion skvalar en vanlig svensk kanal med hitmusik.

Tantra-elemneten begränsar sig till lite krafsande med fingrarna i de nedre regionerna och motsvarar inte alls de lovord som man läser om denna metod på salongernas sidor.

Efter avslutat massage undrar man lite smått vad det var som hände och varför? Var det jag som hade en dålig dag eller berodde det på annat? Faktum kvarstår att man inte ansträngt sig tillräckligt i salongen denna afton för att skapa den österländska mystiken och mysfaktorn. När massagen dessutom är dålig så blir det pannkaka av allt.

Vi dömer inte ut ett ställe efter ett besök utan kommer att göra ett nytt test i framtiden men det finns mycket att arbeta på här gentemot konkurrenterna i stan.

5 kommentarer:

  1. Hej
    Jag var hos BeBe förra veckan och idag hittar jag din recention och jag måste säga att jag inte känner igen din beskrivning. Alla kan ha en dålig dag och det verkar som om du vaknade på fel sida sängen den dag du gjorde ditt besök.
    Jag är mycket nöjd med massagen på BeBe och miljön är oxså bra. Får du betalt av de ställen du skriver bra om???
    Vissa ställen har länkar och får bra omdömen. Framstår som skumt. Besök BeBe igen så är jag säker på att du ändrar uppfattning.
    Bästa

    SvaraRadera
  2. Hej. Jobbar du på BeBe eller äger du kanske stället? Märkligt att du tar sådant parti för en salong annars. Det kan inte vara så att det var massören som vaknat på fel sida?
    Faktum är att jag besökt ägarinnan som då jobbade på en annan salong och som gav alldeles utmärkt service. Därför var besvikelsen så stor över den inspirationsfattiga massagen denna gången. Det var dock inte ägarinnan som utförde den för hade det varit det så är vi rätt säkra på att betyget blivit högre.
    Nej vi får inte ett dugg betalt. Sorgligt nog så erbjuds vi knappt ens rabatt på de flesta ställen.Hade vi fått det så hade vi kunnat leverera fler recensioner. Vi gynnar dock gärna dem som motsvarar eller överträffar förväntningarna. Dessutom är det ju så att hittar man ett guldkorn så höjs ju ribban för alla andra. Alla kan ju inte vara lika bra eller hur? Då hade ju denna sidan förlorat sin funktion. Vill någon på BeBe att vi gör ett återbesök eller ha upp en länk på sidan så går det bra att maila så löser vi det.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Var på Bebe i förra veckan. Fick en fantastisk massage! Tjejen som masserade mej var helt fantastisk. Inte heller ägarinnan. Lagom mycket prat. Frågor om det gjorde ont eller om det var ok. Bad mej säga till om det inte var bra. Dessutom hjälpte hon mej med de muskelknutor som jag hade vid skulderbladen. Jag är mycket nöjd med mitt besök på Bebe och kommer givetvis att gå dit igen snart!

    SvaraRadera
  4. Jag har varit på Bebe två gånger. Första gången massage av ägarinnan som jag visste sedan innan var en toppklass massör och så även denna gång. Helt fantastisk massage!! Andra gången var det en äldre dam som var rätt tråkig och inte masserade särskilt väl......

    SvaraRadera
  5. Har blivit masserad av 3 massöser på BTW (!) ;

    #1 var lite äldre och mycket bra
    #2 var bland de yngre och rätt kass
    #3 var i ålder mellan #1 och #2 och var hyfsad

    Min erfarenhet baserat på besök på ca 10 salonger är överlag att de yngre tjejerna (runt 20) är sämre än de lite äldre (ca runt 35). Ett dåligt handlag uppvägs inte av att man är snygg, tycker jag,

    SvaraRadera